با توجه به گستردگي محصولات و وجود كالاهاي متعدد مشابه اين وظيفه شماست كه بتوانيد با راهنمايي درست و معقول، مراجعه كننده ها را به مشتري خود تبديل نماييد. يكي از روش هاي راهنمايي مشتريان چاپ كاتالوگ كرج مي باشد.
ما در عصري زندگي ميكنيم كه در آن مشتريان از قبل نسبت به خريد محصول مورد نظر خود تصميم گري را انجام مي دهند. شما نمي توانيد آن ها نسبت به خريد محصولات ديگر ترغيب نماييد. افراد در حال حاضر تحقيق ميكنند، به خصوص زماني كه محصولي را خريداري ميكنند و انتظار دارند كه مدت زمان طولاني تري از آن استفاده نمايند.
مردم كرج نيز از اين قائده خارج نيستند. با توجه به وسعت شهري و جمعيت حاضر در كرج مي توان انتظار داشت كه يك بازار رقابتي بزرگ پيش روي شما باشد.
زماني كه فروشندگان به كاتالوگهاي فروش، بروشورها و يا حتي آگهيها مجهز هستند، مشتريان خيلي راحتتر مي توانند محصول خود را انتخاب و خريداري نمايند.
همانطور كه گفته شد با توجه به وسعت كرج شما بايد دقت بيشتري را بر روي چاپ كاتالوگ در كرج داشته باشيد. چاپ كاتالوگ در كرج بايد به تناسب فضا و مكان بازار هدف انجام پذيرد.
زماني كه خريداران در مورد دو يا چند محصول تصميمگيري ميكنند، يك كاتالوگ مقايسهاي يك منبع خوب است كه بايد داشته باشيد. اين نوع كاتالوگ شايد بيشتر در فروشگاه هاي لوازم الكترونيكي كاربرد بيشتري داشته باشد.
اين نوع از كاتالوگ به كاربران اجازه ميدهند يك مقايسه پهلو به پهلو را انجام دهند تا ببينند كدام محصول به بهترين نحو به آنها خدمت ميكند.
مهمترين بخش
يكي از اصلي ترين بخش هاي هر كاتالوگ مربوط به تصوير محصولات است. شما بايد از با كيفيت ترين تصاوير استفاده نماييد. در واقع قبل از اينكه بخواهيد كاتالوگ را چاپ نماييد مي بايست كار عكاسي تبليغاتي را در مورد محصولات خود انجام دهيد.
انواع طراحي و چاپ كاتالوگ در كرج
طراحي كاتالوگ براي هر كسب و كاري متفاوت است. يعني بايد طراحي به نحوي انجام گيرد كه متناسب با نوع كسب كار شما مرتبط باشد.
مثلا توليد كننده محصولات آرايشي بايد كاتالوگ خود را با عكس هايي از محصولاتي مانند صابون و شامپو و انواع كرم ها طراحي نمايد و توليدكننده مواد غذايي از محصولاتي مانند برنج و لپه و انواع حبوبات طراحي و چاپ نمايد.
در كاتالوگ هرچقدر عكس ها و مطالب جذاب تر باشند مخاطب شما خيلي راحت تر و بهتر مي تواند براي خريد تصميم گيري نمايد در واقع بايد به نحوي باشد كه جوابگوي سوالات آن ها باشد .
اطلاعاتي كه در اكثر كاتالوگ ها چاپ مي شود را مي توان به عكس هاي با كيفيت محصولات و توضيح در مورد چگونگي مصرف و نحوه توليد آنها و در بعضي اوقات به قيمت آن اشاره كرد . اين اطلاعات اغلب براي مصرف كنندگان اصلي است و در بعضي مواقع نيز براي فروشندگان استفاده مي شود.
اكنون مي خواهيم توضيح مختصري در مورد چاپ كاتالوگ در كرج بدهيم. مي توانيم به اين اشاره كنيم كه چاپ كاتالوگ در كرج اغلب به روش چاپ افست انجام مي گيرد و در بعضي موارد كه مشتري نياز به چاپ كاتالوگ فوري و يا تعداد كم كاتالوگ دارد به روش ديجيتال كاتالوگ را چاپ و توليد مي كنيم . البته لازم به ذكر است كه كيفيت چاپ افست كاتالوگ بسيار بالاتر از چاپ ديجيتال كاتالوگ است و پيشنهاد مي شود براي چاپ كاتالوگ از چاپ افست استفاده نماييد.
انواع طراحي و چاپ كاتالوگ در كرج به ترتيب زير مي باشد:
لت دار
منگنه اي
سيمي
نوع لت دار كاتالوگ بيشترين استفاده را در طراحي دارد. در طراحي كاتالوگ در كرج از سايزهاي بزرگ نيز استفاده مي شوند. لت دارها يا دو لت يا سه لت يا چهار لت هستند و در بعضي موارد به ۵ و ۶ و… هم مي رسند.
نوع كاتالوگ منگنه اي نيز بيشتر در بروشورها استفاده مي شوند. كاتالوگ ها به ندرت منگنه اي هستند و بيشتر سيمي و لت دار طراحي و چاپ مي شوند.
نوع سيمي كاتالوگ و بروشور به دليل هزينه بالايي كه در طراحي و چاپ دارند، كمتر مورد استفاده قرار مي گيرند.
اين سه نوع از بروشور و كاتالوگ از انواع كاغذي آن ها بودند كه بيشترين مورد استفاده را دارند و اكثر شركت ها از اين سه نوع براي چاپ كاتالوگ در كرج استفاده مي كنند، اما يك نوع ديگر از كاتالوگ و بروشور وجود دارد كه كمتر در كرج و ايران توليد مي شود و عموميت زيادي ندارد و آن هم كاتالوگ و بروشورهاي الكترونيكي است.
منبع : كرج تيزر
- پنجشنبه ۱۰ بهمن ۹۸ | ۱۲:۰۰
- ۷۲ بازديد
- ۰ نظر