همان طور كه در متن بالا بيان شد يكي از مواردي كه باعث مي شود سايت شما سايتي پر بازديد باشد كاربر پسند بودن است كه اين ويژگي تنها با داشتن عواملي ممكن مي شود كه در زير به آن ها اشاره كرده ايم.
رعايت سلسله مراتب بصري در طراحي سايت
به وسيله سلسله مراتب بصري طراحي سايت در كرج مي تواند مطالبي كه در سايت از اهميت بيشتري برخوردارند و مي خواهد كاربر بيشتر از همه به آن ها توجه كند از اين تكنيك استفاده مي كند برفرض مثال يكي از مواردي كه در سلسله مراتب بصري به آن دقت مي شود استفاده از فونت و تصاوير بزرگ است در واقع گفته مي شود كه فونت ها و تصاوير بزرگ مخاطب را سريع تر به خود جذب مي كند و شخص در نگاه اول به آن توجه مي كند و يا استفاده از پرسپكتيو و رنگ و كنتراست و … از جمله مواردي هستند كه طراحان ux به آن توجه مي كنند.
تاثير سرعت سايت بر كاربر
سرعت در زندگي و در هر كاري از جمله مواردي بوده كه بسيار اهميت داشته، دارد و خواهد داشت مخصوصا كه مشغله كاري بيش از پيش افراد را به خود مشغول كرده است، زماني كه سايت شما به سرعت لود مي شود كاربر راحت تر به خواسته و نياز خود مي رسد و همين موضوع باعث مي شود كه سايت شما به سايتي كاربرپسند تبديل شود.
بارگذاري اطلاعات مدرن و جديد
وب سايتي مورد پسند كاربر قرار مي گيرد كه داراي محتوا و متون جديد و برروز باشد اگر شما مطالب را داخل سايت به روز نكنيد كاربر بعد مواجه با اطلاعات قديمي و تكراري از وب سايت شما خارج و به وب سايتي با مطالب بروز وارد مي شود.
عدم استفاده زياد از تصاوير محرك
كاربر به سرعت مي خواهد بعد از اتمام جست و جو به مطلب مورد نياز خود دست پيدا كند تصواير متحرك در كنار متن ها چشم ببيننده را اذيت مي كند و گاهي ممكن است از سايت خارج شده و از سايتي نظير سايت شما استفاده كند، استفاده از تصاوير محرك و انيميشني كاملا رد نمي شود اما بهتر است كه كمتر از اين تصاوير استفاده نماييم.
استفاده تم رنگي مناسب براي طراحي وب سايت
طراحان حرفه اي وب سايت اطلاعات كاملي را درباره روانشناسي رنگ ها و اين كه چه رنگي براي چه نوع كسب و كاري مناسب مي باشد مي دانند و طبق آن عمل مي كنند و از تركيب رنگي ها و تم هاي رنگي كه باعث جذب مخاطب مي شود بهره مي برند.
فونت مناسب براي متون
متوني كه داخل سايت بارگذاري مي شود بايد داراي فونت استاندارد با سايز مناسب باشد در اين حالت است كه متون داخل وب سايت مورد توجه كاربر قرار مي گيرد و همين موضوع باعث مي شود كه كاربر داخل سايت بماند و مطلب را مطالعه كند.
سادگي در طراحي سايت
كاربر هر چقدر راحت تر بتواند از امكانات موجود در سايت استفاده كند شانس اين كه به مشتري شما تبديل شود بيشتر خواهد بود و در واقع همين موضوع باعث مي شود كه شما بيشتر در ميان مردم ديده شويد چرا كه گوگل با توجه به رضايت كاربر سايت ها را رتبه بندي مي كند حال براي آن كه بتوانيم سادگي را در طراحي سايت رعايت كنيم بهتر است از تصاوير/ رنگ / تايپوگرافي در سايت به خوبي بهرمند شويد.
اهميت طراحي سايت براي كسب و كارها
براي پيشرفت در كسب و كار بايد با روند پيشرفت تكنولوژي كسب و كارتان را پيشرفت دهيد كه يكي از مهم ترين و با اهميت ترين راه ها براي پيشرفت در كسب و كار طراحي سايت مي باشد اما چرا بايد با تكنولوژي پيش رويم به اين خاطر كه تمام انسان ها از تكونولوژي استقبال مي كنند و همواره به دنبال آن هستند در نتيجه زماني كه كسب و كار شما با تكنولوژي پيش رود شما طيف گسترده تري از مشتريان بالقوه را خواهيد داشت كه مي توانيد با انجام مواردي آن ها را به مشتريان بالفعل تبديل كنيد و جزء مشتريان وفادار خود به حساب شان بياوريد و درنتيجه كسب و كار خود را رونق بخشيد اين موردي كه بيان شد تنها يكي از مواردي بود كه اهميت طراحي سايت براي كسب و كار ها را نشان مي داد حال مي خواهيم به موارد ديگري بپردازيم كه نشان مي دهد به چه ميزاني طراحي سايت براي شما با اهميت مي باشد
اقتصادي بودن طراحي سايت
هزينه پرداختي براي طراحي سايت و راه اندازي سايت بسيار كمتر از اقدام به خريد مغازه و شروع كار به صورت حضوري مي باشد همچنين شما براي ايجاد فضاي حقيقي براي كسب و كار خود نياز به استخدام تعداد بالايي نيرو كار داريد تا بتوانند به صورت منظم و درست به مشتريان شما خدماتي را ارائه دهند اما در كسب و كار آنلاين حضور يك وب سايت مي توانند جوابگو هزاران و حتي ميليون ها كاربر باشد، حضور كاربران در وب سايت شما حد و مرزي نخواهد داشت البته اين بازديد بي حد و مرض به عواملي بستگي دارد بر فرض اگر به سئو سايت توجه داشته باشيد به وسيله آن مي توانيد ترافيك آرگانيك سايت را افزايش دهيد.
فعاليت ۲۴ ساعته
زماني كه شما سايتي را طراحي مي كنيد به عبارتي مي توان گفت وارد دنيا كسب و كار آنلاين مي شويد كسب و كاري كه داراي محدوديت زماني نيست و در هر موقعيت و زماني به فعاليت خود را بر فرض مثال به عنوان فروشگاهي آنلاين ادامه مي دهد و مشتريان در هر موقعيت مكاني و هر زماني كه علاقمند بودند مي توانند از خدمات موجود در سايت استفاده كنند چيزي كه عملا در كسب و كار حضوري امكان پذير نيست.
گسترش طيف مشتريان
محدوديتي از نظر داشتن مشتري هاي بالقوه نخواهيد داشت از نظر شهر/ كشور/ قاره ها هر شخصي مي تواند به عنوان مشتري از شما محصولي را خريداري كند حالتي كه در كسب و كار هاي حضوري امكان پذير نيست و حتي ممكن است آرزويي نشدني به نظر برسد كه روزي آيا توريستي به مغازه شما بيايد و خريدي كند اما در كسب و كارهاي آنلاين با طراحي سايت ممكن مي باشد.
- سه شنبه ۰۳ فروردین ۰۰ | ۲۲:۱۴
- ۲۷ بازديد
- ۰ نظر