صفحه فرود چيست؟

طراحي سايت و بهينه سازي سايت و گرافيك

صفحه فرود چيست؟

مطمئناً شما اغلب سايتهايي را ملاقات كرده ايد كه فقط از يك صفحه تشكيل شده اند. برخلاف سايت هاي سنتي ، يك صفحه فرود راهي براي تشويق بازديد كننده براي انجام يك اقدام خاص بدون پراكندگي توجه وي است. ما در مورد ويژگي هاي چنين سايت هايي صحبت خواهيم كرد ، براي اينكه چه نوع مشاغلي براي آنها مناسب است و چه مواردي بايد در نظر گرفته شود تا صفحه فرود منجر شود.

صفحه فرود: چيست؟

يك صفحه فرود يك صفحه وب است كه به طور خاص براي كاربر طراحي شده است تا يك عمل خاص را روي آن انجام دهد. به عنوان مثال ، من محصولي را سفارش داده ام ، كه براي يك وبينار آموزشي امضا شده است ، جزئيات تماس باقيمانده است. به صفحه فرود (از صفحه فرود انگليسي) ، صفحه فرود ، يك صفحه نيز گفته مي شود.

از پيوند تبليغاتي ، بنر يا ارجاع مي توان به مقصد فرود رسيد. اگر سايت سنتي چند وظيفه اي باشد ، پس از آن همه عناصر فرود به گونه اي تفكر مي شوند كه كاربر حواسش پرت نشود و آنچه را كه از او درخواست مي شود انجام دهد. بنابراين ، طراحي چنين صفحه اي كاملاً مختصر است و توجه كاربر بر فراخوان يك اقدام خاص متمركز است. فرودها اغلب از سوله هاي تجاري خاص استفاده مي كنند: خرده فروشي - براي فروش كالاهاي خاص ، املاك و مستغلات - براي ارائه مجتمع هاي مسكوني و غيره.

مطمئناً شما اغلب سايتهايي را ملاقات كرده ايد كه فقط از يك صفحه تشكيل شده اند. برخلاف سايت هاي سنتي ، يك صفحه فرود راهي براي تشويق بازديد كننده براي انجام يك اقدام خاص بدون پراكندگي توجه وي است. ما در مورد ويژگي هاي چنين سايت هايي صحبت خواهيم كرد ، براي اينكه چه نوع مشاغلي براي آنها مناسب است و چه مواردي بايد در نظر گرفته شود تا صفحه فرود منجر شود.

صفحه فرود: چيست؟

يك صفحه فرود يك صفحه وب است كه به طور خاص براي كاربر طراحي شده است تا يك عمل خاص را روي آن انجام دهد. به عنوان مثال ، من محصولي را سفارش داده ام ، كه براي يك وبينار آموزشي امضا شده است ، جزئيات تماس باقيمانده است. به صفحه فرود (از صفحه فرود انگليسي) ، صفحه فرود ، يك صفحه نيز گفته مي شود.

از پيوند تبليغاتي ، بنر يا ارجاع مي توان به مقصد فرود رسيد. اگر سايت سنتي چند وظيفه اي باشد ، پس از آن همه عناصر فرود به گونه اي تفكر مي شوند كه كاربر حواسش پرت نشود و آنچه را كه از او درخواست مي شود انجام دهد. بنابراين ، طراحي چنين صفحه اي كاملاً مختصر است و توجه كاربر بر فراخوان يك اقدام خاص متمركز است. فرودها اغلب از سوله هاي تجاري خاص استفاده مي كنند: خرده فروشي - براي فروش كالاهاي خاص ، املاك و مستغلات - براي ارائه مجتمع هاي مسكوني و غيره.

اغلب اوقات ، صفحه فرود به اين اصل ساخته مي شود:

  1. تيتر ماهيت اين پيشنهاد را توصيف مي كند ، به طوري كه بازديد كننده مي خواهد در صفحه فرود بماند. توصيه مي شود كه كلمات كليدي را به عنوان اضافه كرده و فضاي خالي كافي را در آن بجا بگذاريد تا كاربر روي آن تمركز كند.
  2. تصوير اصلي اگر محصولي در صفحه فرود فروخته شود ، عكس آن در اينجا قرار داده شده است. در موارد ديگر استفاده از گرافيك و عكس توصيه مي شود. در هر صورت ، چنين تصويري بايد احساسات مثبت ايجاد كند. 
  3. فرم سرب. در حالت ايده آل ، بايد حداقل زمينه را در اختيار داشته باشد تا بازديد كنندگان را نترساند: نام ، ايميل ، شماره تلفن. همچنين توصيه مي شود كه شرايط حفظ حريم خصوصي را ارسال كنيد تا كاربران از اشتراك اطلاعات تماس خود نترسند.
  4. عنصر CTA. انگيزه مستقيم براي اقدام "ارسال درخواست" ، "ثبت نام" و غيره
  5. مزايا ليست كوتاه مزايايي كه مشتري دريافت مي كند.
  6. عنصر اضافي CTA. دكمه هاي رسانه هاي اجتماعي را مي توان در اينجا قرار داد. اگر بازديد كننده تبديل را كامل نكند ، با انتشار اطلاعاتي در مورد پيشنهادي كه صفحه فرود به آن اختصاص داده شده ، سود خواهد برد.

اين يك طرح بسيار كلي است. چندين نوع و انواع صفحه فرود وجود دارد كه براي اهداف مختلف طراحي شده اند.

انواع صفحه فرود

با توجه به انواع ميزباني ، يعني موقعيت مكاني روي سرور ، صفحات فرود به 3 نوع اصلي تقسيم مي شوند.

  1. يك صفحه فرود آفلاين در اصل ادامه تبليغات تبليغاتي است. او بيشتر از يك تبليغ خاص درباره يك محصول خاص صحبت مي كند و يك بازديد كننده را وادار به خريد مي كند.
  2. ميكروسيت از چندين صفحه تشكيل شده است ، معمولاً بيشتر از پنج صفحه ، به يك محصول يا خدمات خاص اختصاص داده شده است. و در خدمت تبديل بخش باريك مخاطب است.
  3. صفحه سايت اصلي يا چندين صفحه كه به عنوان صفحات فرود استفاده مي شوند. اين نوع كارايي كمتري دارد ، زيرا در يك سايت سنتي ، كاربر چشم هاي گسترده اي دارد. و او به راحتي مي تواند از عملكرد هدف منحرف شود.

 

انواع صفحه فرود

صفحه فرود به عنوان يك صفحه فرود

گزينه تنبل ، هزينه اي ندارد ، اما تبديل آن كم است. اگر بازديد كننده از تبليغات روي اسكوتر gyro SmartBalance خودداري كند ، مي توانيد مطمئن باشيد كه او انتظار دارد دقيقاً آن لينك را ببيند. در عوض با رسيدن به صفحه اصلي وب سايت محصولات برقي ، وي به احتمال زياد نااميد خواهد شد. يا بخاطر داشتن زبانه هاي زياد ، حواس پرت مي شود و احتمالاً خريدار هرگز به سفارش هاوربورد نخواهد رسيد.

 

صفحات فرود CTR

CTR (با كليك كردن از طريق نرخ) نسبت تعداد كاربراني كه يك تبليغ را مشاهده كرده اند و افرادي كه روي آن كليك كرده اند ، است. اگر براي اولين بار اين مفهوم را مي شنويد - ما مقاله "چگونه مي توان تأثير تبليغات متني را بررسي كرد" توصيه مي كنيم .

صفحه فرود CTR متداول ترين نوع چنين سايت هايي است. وظيفه آن متقاعد كردن بازديد كننده از سودآوري پيشنهاد است و باعث مي شود كه وي در حال حاضر ، بدون تأخير ، اقدام به خريد / اشتراك / بارگيري كند. نمونه اي از چنين صفحه:

صفحات فرود تبليغاتي

برخلاف صفحات CTR ، كه معمولاً حداقلي هستند ، صفحات فرود تبليغاتي به معناي واقعي كلمه بهمن اطلاعات را به بازديدكننده مي آورند. عناصر CTA تقريباً در هر صفحه ، مهم نيست كه كاربر چقدر پيمايش كند ، تصاوير رنگارنگ ، متن فراواني را نشان مي دهد كه مزاياي محصول را توصيف مي كند.

همه اينها باعث مي شود چنين صفحه فرود مانند صفحه اي از يك روزنامه با تبليغات پرداخت شده باشد. ضرر اين قالب اين است كه تحويل تهاجمي مي تواند خريدار بالقوه را ترساند. علاوه بر اين ، تبليغات مزاحم "در پيشاني" باعث مي شود بسياري از افراد با احتياط روبرو شوند.

صفحات فرود متمايز

چنين صفحات فرود در سايت اصلي "جاسازي شده" است. اين براي شغلي مناسب است كه دسته بندي هاي مختلفي از محصولات را به فروش مي رساند ، زيرا ايجاد يك صفحه فرود مجزا براي هر يك از آنها كاملاً مشكل ساز است. ضرر چنين صفحه فرود هنوز بخشي از سايت با ساختار ذاتي آن و وجود عناصري است كه توجه كاربر را از تبديل آن منحرف مي كند.

 

صفحات فرود را هدايت كنيد

به صفحات ضبط سرب نيز گفته مي شود. براي جمع آوري اطلاعات در مورد مخاطب هدف طراحي شده است. به طور معمول ، از اين داده ها براي توزيع ايميل ، هدف قرار دادن تبليغات و فروش بيشتر پتانسيل استفاده مي شود. به عنوان مثال ، با استفاده از تماس سرد.

البته ، تعداد كمي از مردم مي خواهند ارتباطات خود را دقيقاً مشابه اين موضوع را ترك كنند. بنابراين ، در ازاي اطلاعات ، برخي از جوايز ارائه مي شود: تخفيف ، پيشنهاد ويژه ، امكان بارگيري مطالب مفيد.

صفحات فرود ويروسي

يك صفحه فرود ويروسي يك ابزار بازاريابي چريكي است. در آنها ، تبليغات به طرز ماهرانه اي خود را به عنوان سرگرمي ، به عنوان مثال ، يك بازي يا يك تست ، جابجا مي كنند. در عين حال ، صاحب سايت خودش تبليغ نمي كند و سعي در فروش چيزي ندارد. حداكثر ، يك آرم و شعار شركت مي تواند در صفحه فرود قرار گيرد

بازديد كنندگان محتوا را در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك مي گذارند ، پيوندهايي را براي دوستان ارسال مي كنند و بنابراين اطلاعات را منتشر مي كنند. با تشكر از ارائه به شيوه اي سرگرم كننده ، مخاطب هدف اطلاعات را غيرقانوني درك مي كند و وفاداري به برند آن افزايش مي يابد.

 

صفحه فرود يا سايت سنتي؟

صفحه فرود راهي براي افزايش تبديل بدون ايجاد سايتي با ساختار پيچيده است. كاربران تك صفحه اي مزاياي ديگري دارند.

  1. با انتخاب صفحه فرود ، مي توانيد به طور قابل توجهي صرفه جويي كنيد. هزينه بسيار كمتري نسبت به توسعه وب سايت خواهد داشت . حتي مي توانيد خودتان يك صفحه را در يكي از طراحان رايگان ايجاد كنيد.
  2. صفحه فرود سريعتر بارگيري مي شود ، كه نمي توان در مورد سايت هاي معمولي با بخش هاي زيادي گفت.
  3. ربط محتوا . بازديد كننده بلافاصله در يك پيشنهاد مناسب قرار مي گيرد و اين باعث افزايش وفاداري او مي شود.
  4. ناوبري آسان. به دليل عدم وجود منوي چند سطحي ، مشتري بالقوه صفحه اي را كه حاوي فراخواني براي عمل باشد ، ندارد.

اما منهاي منفي وجود دارد - صفحات فرود براي همه انواع مشاغل مناسب نيست و ما اين را از تجربه خودمان ديديم. اولين وب سايت Ringostat يكصفحه فرود بود ، اما با گذشت زمان مشخص شد كه اين نياز مشتري را برآورده نمي كند. ما محصولي پيچيده را به فروش مي رسانيم ، بنابراين صحبت در مورد همه ويژگي هاي خدمات ما در يك صفحه يك صفحه دشوار است. Ringostat همچنين ماژول هاي زيادي را شامل مي شود ، بنابراين اطلاعات در مورد آنها بايد در بخش هاي مختلف قرار مي گرفت. استدلال هاي مخالف ديگري نيز وجود داشت كه ما در اين مقاله توضيح داديم .

حتي اگر طبق همه قوانين فرود را ايجاد كرده باشيد ، اين بدان معني نيست كه 100٪ كار خواهد كرد. براي اينكه صفحه فرود به فروش برسد ، بايد اثربخشي آن را كنترل كنيد. حتما Google Analytics يا Yandex.Metrica را نصب كرده و اهداف رديابي را تنظيم كنيد. شما همچنين ممكن است به يك سرويس براي انجام آزمايش هاي A / B احتياج داشته باشيد  تا بفهميد كدام عناصر بهتر كار مي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.