جمع آوري نكات UX از كارشناسان مي تواند كليد موفقيت وب سايت شما باشد. در طول 20 سال گذشته ، من با تجارب چند رشته اي با چند مارك عالي كار كرده ام. هنگام انجام اين كار ، شما تمايل داريد كه در طول مسيري كه روزانه از آن استفاده مي كنيد ، بدون آنكه حتي به فكر آن باشيد ، يك معلم دانش جمع كنيد. نوعي چيزهايي كه خراب مي شوند. اين كه آيا شما با تجربه كاربري و طراحي رابط كاربري جديد يا يك جانباز طراحي همه جانبه طراحي جديد هستيد ، اميدوارم اين يك بينش كوچك در مورد 20 نكته برتر طرفدار من براي ايجاد بهترين تجربه ممكن براي كاربران شما باشد.
اگر شما در حال طراحي UX كاملاً جديد هستيد ، مي خواهيد ببينيد كه چطور با كاربر كرايه مي كند. راهنماي مفيد Creative Bloq را براي آزمايش كاربر براي همه چيزهايي كه بايد بدانيد بررسي كنيد.
01. كاربران خود را بشناسيد
به عنوان يك طراح ، طراحي چگونگي تعامل كاربران با وب سايت ، محصول يا برنامه تلفن همراه هنگام كاوش در آن ، واقعاً مهم است. فقط از تجزيه و تحليل و آمار استفاده نكنيد. وارد كفش كاربران خود شويد. كمي عميق تر حفاري كنيد. پس از درك كاربران ، مي توانيد در طراحي خود تصميمات آگاهانه بگيريد.
جمع آوري نكات UX از كارشناسان مي تواند كليد موفقيت وب سايت شما باشد. در طول 20 سال گذشته ، من با تجارب چند رشته اي با چند مارك عالي كار كرده ام. هنگام انجام اين كار ، شما تمايل داريد كه در طول مسيري كه روزانه از آن استفاده مي كنيد ، بدون آنكه حتي به فكر آن باشيد ، يك معلم دانش جمع كنيد. نوعي چيزهايي كه خراب مي شوند. اين كه آيا شما با تجربه كاربري و طراحي رابط كاربري جديد يا يك جانباز طراحي همه جانبه طراحي جديد هستيد ، اميدوارم اين يك بينش كوچك در مورد 20 نكته برتر طرفدار من براي ايجاد بهترين تجربه ممكن براي كاربران شما باشد.
اگر شما در حال طراحي UX كاملاً جديد هستيد ، مي خواهيد ببينيد كه چطور با كاربر كرايه مي كند. راهنماي مفيد Creative Bloq را براي آزمايش كاربر براي همه چيزهايي كه بايد بدانيد بررسي كنيد.
01. كاربران خود را بشناسيد
به عنوان يك طراح ، طراحي چگونگي تعامل كاربران با وب سايت ، محصول يا برنامه تلفن همراه هنگام كاوش در آن ، واقعاً مهم است. فقط از تجزيه و تحليل و آمار استفاده نكنيد. وارد كفش كاربران خود شويد. كمي عميق تر حفاري كنيد. پس از درك كاربران ، مي توانيد در طراحي خود تصميمات آگاهانه بگيريد.
02. پروفايل هاي كاربر و داستان هاي كاربر را بنويسيد
هنگام ايجاد پروفايل هاي كاربر ، اطمينان حاصل كنيد كه در واقع با يك شخص مصاحبه مي كنيد. بارها و بارها پروفايل خودم را مي بينم كه ساخته شده است و مبتني بر هيچ نوع تحقيق نيست. هنگام نوشتن داستان هاي كاربر ، داشتن يك شخص واقعي در ذهن به شما كمك مي كند تا از آن كاربران در تصميم گيري هاي مورد نظر خود استفاده كنيد. هرگز به عنوان يك طراح فرض نكنيد. اين كار خوب است كه وارد روال نوشتن داستان هاي كاربر شويد.
يك داستان كاربر تعريف سطح بالايي از يك نياز است ، فقط حاوي اطلاعات كافي مي باشد تا بتوانيد آن را در UX خود پياده سازي كنيد. اين امر نه تنها به تمركز سلسله مراتب كارهايي كه مي خواهيد مردم را انجام دهند كمك مي كند بلكه به شما كمك مي كند تا اهداف كاربر را به وضوح ايجاد كنيد. در طرح تعامل خود ، داستان هاي كاربر را به پروفايل هاي كاربر خود برگردانيد. در نهايت ، اين امر به تبديل كمك خواهد كرد و همچنين يك سلسله مراتب آزمايشي را براي كار ايجاد مي كند.
03. به كاربران خود گوش فرا دهيد
گوش دادن يكي از مهمترين جنبه هاي طراحي خوب UX است. هميشه هنگام همكاري با متخصصان نرخ تبديل ، به گوش دادن به مشتريان و مهمتر از همه ، وقت بگذاريد. به عنوان يك طراح UX وظيفه شماست كه كليه ملزومات طيف گسترده اي از ذينفعان را جمع كنيد.
به همين دليل است كه بزرگترين پروژه هاي ديجيتال اغلب مواردي هستند كه تعادل كاملي بين اهداف مشتري و نيازهاي كاربر وجود دارد. روي آن حصار بنشينيد و به خوبي تعادل برقرار كنيد.
04. هنگام تست موبايل از محيط آزمايشگاه خارج شويد
من اين مدت طولاني راجع به تست كاربر فكر كردم. چرا وقتي اكثر اوقات استفاده از تلفن همراه در حركت است ، يك كاربر را در آزمايشگاه آزمايش مي كنيد؟ شما مي توانيد با تغيير روش تست و مكان آزمايش ، بينش عالي بدست آوريد.
05. از تيمهاي مؤثر براي تيمهاي همكاري استفاده كنيد
اگر يك شغل مستقل باشيد بدون شك خود را با تعدادي از افراد متخصص در يك پروژه همكاري مي كنيد. راه اندازي كانال هاي ارتباطي روشن ضروري است. من زمان بيشتري را صرف برنامه ريزي ، همكاري و سازماندهي تيم ها براي ارائه محصولات و طراحي عالي مي كنم. من تمايل دارم براي پروژه هاي سنگين تر و از Trello يا Asana براي پروژه هاي كوچكتر مرتبط با Slack از نرم افزاري مانند Jira يا Confluence استفاده كنم. اينها ابزارهاي خارق العاده اي براي آسانتر كردن زندگي شما هنگام ارائه پروژه ها هستند. همچنين صندوق ورودي شما و احتمال خاموش شدن ايميل مهم را نيز ذخيره مي كند.
06. با توجه به UX طراحي كنيد
خوب است كه به دنبال الهام باشيد. بسياري از منابع عالي آنلاين و اجتماعات عظيم كاربران وجود دارد كه كار ، تحقيق و نتايج خود را با يكديگر به اشتراك مي گذارند ، بنابراين اين موارد را جستجو كنيد. من دوست دارم الهام بخش UX را در اينستاگرام و سايتهايي مانند awwwards.com و Behance پيدا كنم .
07. فضاي سفيد را در آغوش بگيريد
من هميشه از تايپوگرافي مداوم و فضاي سفيد استفاده مي كنم. مشتريان شما انتظار دارند كه شما اين فضا را پر كنيد يا مطمئناً "اين لوگو را بزرگتر كنيد" اما فضاي سفيد از اهميت ويژه اي برخوردار است ، به خصوص طراحي موبايل. اطمينان حاصل كنيد كه برخي از سيستم هاي شبكه ساده را دنبال مي كنيد. من اين كار را هميشه با طرح بندي انجام مي دهم. اين نه تنها فرآيند طراحي را ساده تر مي كند بلكه هماهنگ است. با فضاي سفيد سرگرم شويد و از بازي با اندازه سرصفحات چاپي و همچنين فونت هايي كه استفاده مي كنيد نترسيد. به يك وب سايت مانند يك سفر جاده اي فكر كنيد: با فهميدن شخصيت هاي كاربران ، اهداف و نيازها ، يكپارچه كاربران را از يك بخش به بخش ديگر منتقل كنيد.
08. هرگز احساسات را در مقابل منطق قرار ندهيد
كاربران غالباً طرح هاي دلپذير را از نظر بصري بسيار ساده مي دانند. با اين حال ، فاصله خوبي بين منحرف كردن كاربر از وظيفه خود و اجراي مارك تجاري / بازاريابي وجود دارد. به احتمال زياد كاربران به دليل اهميت خود ، مواردي را در بالاي صفحه مشاهده مي كنند.
09. شامل انيميشن
صفحه هاي چلپ چلوپ و انيميشن هاي بارگذاري ساده ، فتنه برند را ايجاد مي كنند. وقتي براي اولين بار روي يك كاربر سوار مي شويد ، مايل مايل اضافي را با انيميشن هاي ساده ، نكات برجسته برويد يا حتي برنامه خود را با برخي از انيميشن هاي برند معرفي كنيد. به كاربر اجازه دهيد در صورت بازگشت ، جست و خيز كند يا "نشان نمي دهد" اما انيميشن هاي شما را بارگيري نمي كند. بيش از سه ثانيه زمان بارگذاري در حدود گزاف گويي 55 درصد است. اگر زمان انتظار بيش از يك ثانيه بيشتر است ، به كاربران بازخورد دهيد.
10. نياز به چرخ فلك را كاهش دهيد
خوب ، من دست خود را بالا مي برم و در يك پروژه اخير با استفاده از چرخ فلك اعتراف مي كنم ، بلكه اين به توضيح روند مشتري است و فقط آخرين بازاريابي تبليغي از من خواسته نشده بود كه به صفحه اصلي اضافه كنم. آمارها نشان مي دهد كه بيشتر كاربران پس از سه يا چهار اسلايدها مشاهده محتواي چرخ فلك را متوقف مي كنند. يك چرخ فلك را با بيش از چهار اسلايد يا حتي بهتر از آن بارگيري نكنيد ، به اين عادت كنيد كه به هيچ وجه از آنها استفاده نكنيد.
11. روي جزئيات متمركز شويد
در مورد تمركز روي ساير جزئيات كوچك فكر كنيد ، زيرا اين كار تجربه كاربر شما را به سطح بعدي خواهد رساند. آخرين باري كه صفحه 404 جالب طراحي كرديد كي بود؟ در اينجا چند مثال عالي در مورد چگونگي طراحي صفحه خطاي 404 - و چگونگي نبودن - آورده شده است.
12. تمركز بر محتوا
قانون كپي و محتوا را هنگام صحبت از رابط كاربري خود انجام دهيد. از عناوين ، زير عناوين و معافيت هاي كپي استفاده خوبي كنيد. ايجاد پاراگراف هاي كوچكتر براي كمك به بازديد كنندگان به سرعت اسكن صفحات وب خود را به كاربر پسند تر. من مي خواهم مطمئن باشم كه كپي خيلي طولاني نيست. با آنچه مي گوييد روشن و مختصر باشيد. كاربران تا زماني كه مشخص است كه اطلاعات مربوط به زير صفحه قرار دارد ، از صفحه وب پيمايش مي كنند. با اين حال ، صفحات را طولاني نكنيد. همه در تعادل است.
13. طراحي با محتوا و نه متن لاتين
من اين را هميشه مي بينم كه طراحان با محتوا كار نكنند. اين به مشتريان كمك مي كند تا جعبه ها را پر كنند ، اما طراحي UX و UI هرگز نبايد در اين باره باشد. من وقتي طراحي مي كنم قصد دارم مطالب را بنويسم يا با يك نويسنده نويس همكاري كنم. اين زمينه به مشتري بيشتر با برنامه هاي سيم و مراحل اوليه طراحي شما مي دهد. حتي اگر اولين پيش نويس محتوا باشد ، شما را قادر مي سازد تصميم گيري آگاهانه تري درباره چگونگي ارائه مطالب با افراد ارائه دهيد.
14. با كاربران سايت خود مكالمه كنيد
خوب نه به معناي واقعي كلمه بلكه به صورت استعاري. تجربيات آنلاين را به مكالمه بكشيد. هنگام اتصال كاربران ، محتوا مي تواند بسيار جذاب تر باشد. كاربران را در تاريكي ترك نكنيد. راهنمايي ساده اي ارائه دهيد (منظورم از وافل نيست) در مورد كارهايي كه بايد انجام دهند. اين باعث جذابيت بيشتر مي شود. مارك هايي مانند نوشيدني هاي Innocent نمونه اي عالي از چگونگي ايجاد مكالمه خوب با تجربه برند است.
15. بدانيد كه كمتر بيشتر است
پل رند ، مدير هنري آمريكايي و طراح گرافيك متولد 1914 ، يك بار گفت: "طراحي خوب تاريخ نمي گيرد ، طراحي بد انجام مي دهد". ما تمايل به ديدن بسياري از روندها و سبك هاي طراحي را داريم كه مي آيند ، و نه فقط از نظر UI و UX بلكه به طور كلي از طراحي استفاده مي كنيم. سبك طراحي خود را پيدا كنيد. در اين كار سخت تلاش كنيد ، قوانيني ايجاد كنيد ، از تمرين پيروي كنيد و چرا سوال كنيد. تمام طراحي هاي عالي هميشه يك چيز مشترك دارند و آن سادگي است. بنابراين در طراحي خود به سادگي و وضوح تلاش كنيد تا اطمينان حاصل كنيد كه مخاطبان با يك نگاه يا تعامل واحد از آن استقبال مي شوند. طرح هاي مينيماليستي و ساده به راحتي قابل درك هستند و مورد استقبال مخاطبان شما قرار مي گيرند.
16. قانون هك را بياموزيد
اگر در مورد قانون هيك نمي دانيد ، برخي از تحقيقات را در مورد آن انجام دهيد ، زيرا نحوه نزديك شدن به طراحي رابط كاربر تغيير خواهد كرد. قانون هيك - كه به عنوان قانون هيك هيمان نيز شناخته مي شود - نتيجه گيري خود را از روانشناسان انگليسي و آمريكايي ويليام ادموند هيك و ري هيمان مي گيرد و زمان لازم براي شخص را براي تصميم گيري بر اساس گزينه هاي ممكن موجود تعيين مي كند.
قانون هيك ظرفيت اطلاعات را در آزمايش هاي واكنش انتخاب ارزيابي مي كند. مقدار زمان لازم براي پردازش مقدار مشخصي از بيت ها در قانون Hick-Hyman به عنوان ميزان افزايش اطلاعات شناخته شده است. بنابراين در اصل ، آن گزينه ها را به حداقل برسانيد. اين توصيه عملي را به طرح هاي خود بماليد. سر و صداي غيرقابل اطمينان را حذف كنيد تا كاربران از سفر واضح و تعامل استفاده كنند.
شما بايد تعادل بين ايجاد يك تجربه نام تجاري جذاب كه كاربران را تبديل مي كند و طراحي چيزي كه به نظر مي رسد مستقيم از دهه 1990 نبود ، پيدا كنيد. با كاهش شانس كاربران حواس خود را ترك كرده و ترك مي كنيد. تحقيقات بيشتري در مورد قانون هيك انجام دهيد زيرا بدون شك به محصول نهايي شما كمك مي كند. مطمئناً به من كمك كرده است
17. هرگز به هيچ دليلي كاربران را قطع نكنيد
از طريق پيام هاي فوري يا پيام هاي فوري ، مرا شروع نكنيد. اگرچه جوانب مثبت و منفي در مورد استفاده از ******** بابات وجود دارد ، قطع كردن كاربري در هنگام شروع حل مسئله ، براي تجربه آنها مضر است. به عنوان مثال ، باز كردن كادر محاوره اي بدون اينكه كاربر كاري انجام دهد ، ايده بدي است و فقط آزار دهنده است. بسياري از سايت ها بازديد كنندگان را با "چگونه مي توانم كمك كنم؟" يا "من يك ******** بابات هستم ... بياييد شروع كنيم". يك گفتگو هميشه بايد برهم كنش باز شود و هرگز مزاحمتي نباشد.
18. از "شروع كار" به عنوان فراخواني براي اقدام خودداري كنيد
از شروع كار خودداري كنيد و به عنوان فراخواني براي اقدام اين يكي از نفرت هاي حيوان خانگي من است. من آن را زياد مي بينم در حقيقت ، از هرگونه فراخواني براي اعمال ، از زبان دروني پرهيز كنيد ، خصوصاً «شروع كنيد». مشتري شما ممكن است آن را يك چيز بنامد اما ممكن است كاربر شما آن را نفهمد. زبان مهم است ، بنابراين اطمينان حاصل كنيد كه آن ساده و مستقيم است. مواظب باشيد هرگز از زبان مبهم استفاده نكنيد.
19- هنگام طرح پاسخگو پيشرو باشيد
من هميشه با طراحي موبايل شروع مي كنم و بعد همزمان روي موبايل و دسك تاپ كار مي كنم. رويكردهاي بيشتري نسبت به "فقط جمع كردن محتوا" براي موبايل وجود دارد. من به عنوان يك طراح UI ياد گرفته ام كه به طور موثري واسط هاي كاربرپسند را طراحي كنيم كه از طرح بندي ها ، تصاوير و صفحه هاي منعطف استفاده مي كند. اگر در حال ساختن سايت يا برنامه نيستيد ، داشتن رابطه خوب با رمزگذار شما ضروري است.
20- طرح هاي خود را در دسترس قرار دهيد
من چند سال سابقه كار با مشتري را تجربه كردم كه در مرحله طراحي بسيار نااميد شدم. مشكلي بزرگ در تلاش براي خاموش كردن رنگ ها وجود دارد. چيزي كه من تا كنون متوجه نشده ام اين بود كه مشتري در واقع كمي رنگ كور بود. نابينايي رنگ (نقص بينايي رنگ) تقريباً از هر 12 مرد و يك مورد از 200 زن در جهان را تحت تأثير قرار مي دهد . در انگليس ، اين بدان معني است كه تقريباً 3 ميليون نفر از افراد نابيناي رنگ (حدود 4/5 درصد از كل جمعيت) وجود دارند كه بيشتر آنها مرد هستند.
من به شدت توصيه مي كنم در طول تست خود از برخي از مشخصات سيم نگه داريد. اين تست كاربر شما را به سطح جديدي مي برد. براي اطمينان از اينكه همه كاربران تجربه يكپارچه اي دارند ، طرح هاي خود را به مقياس سياه تبديل كنيد. از استفاده از رنگ آبي براي هر متني در وب سايتهاي ديگر به غير از پيوندها خودداري كنيد. از تضاد در وب سايت هاي تلفن همراه نيز آگاه باشيد. يك رنگ را براي CTA رزرو كنيد و مطمئن شويد كه با بقيه صفحه تضاد دارد. رنگ هاي سرد و تيره در پس زمينه باقي مي مانند و رنگ هاي گرم و روشن مانند نارنجي به جلو مي آيند.