عكاسي صنعتي و تبليغاتي

طراحي سايت و بهينه سازي سايت و گرافيك

عكاسي صنعتي و تبليغاتي

عكاسي صنعتي در كرج

عكاسي صنعتي در كرج با عكاسي ديجيتال و خدمات تصويري براي مشتريان صنعتي و تجاري و خدمات ديگر را با ما تجربه كنيد. عكاسي صنعتي يك زمينه تخصصي عكاسي است كه امكان برقراري ارتباط با مشتريان و ديگر شركت ها را فراهم مي كند و روند صنعتي، ماشين آلات و تكنيك هاي آنها را نشان مي دهد.

عكس هاي اين حوزه از عكاسي نه تنها بايد با درخشان و با برجستگي هاي متوالي براق باشند، بلكه بايد به طور مؤثر در كمتر از يك ثانيه با مخاطب خود ارتباط برقرار كند. به همين دليل است كه اين نوع عكس ها نياز به يك عكاس ماهر دارند كه سال ها تجربه عكس برداري از ماشين آلات صنعتي، مكان ها و فرآيندهاي توليد را داشته باشند.

يكي از دلايل اينكه شركت ها يك عكاس صنعتي را استخدام مي كنند نياز به يك وب سايت خوب است كه به طور موثر محصولات و خدمات خود را نشان مي دهد. ما با عكاسي صنعتي در كرج مي توانيم بر روي هركدام از بروشورها و پوسترها چاپ كنيم، اما حضور آنلاين قوي براي كسب و كارها در جامعه اجتماعي ما ضروري است.

عكاسان صنعتي مسئوليت داشتن يك وب سايت شركتي را با گرفتن عكس هاي حرفه اي از محصولات، ماشين آلات و يا تجهيزات كه مي تواند كمك به كسب و كاركند را مي پذيرند و كمك بسيار زيادي به موفقيت آن وب سايت مي كنند.

عكاسان صنعتي عكس هاي محصولات، ماشين آلات، تجهيزات و كاركنان را مي گيرند. سپس اين عكسها در وب سايت ها و براي بازاريابي در مجلات، بروشورها، تبليغات و پست هاي رسانه هاي اجتماعي مورد استفاده قرار مي گيرد. عكاسي صنعتي در صنايع مختلف، از جمله ساخت و ساز، معدن، توليد، انرژي و حمل و نقل، رايج است. هر شركت صنعتي مهم نياز به عكس برداري از عمليات خود دارد، و به عنوان تكنولوژي و اتوماسيون ادامه توسعه، نياز به اين تصاوير افزايش مي يابد.

عكاسي صنعتي مهم است، زيرا تكنولوژي، نوآوري و كار سخت را پشت سر گذاشته است تا نشان دهد در پشت فرآيندهاي صنعتي چه كارهايي انجام مي شود. اكثر مردم از آنچه در پشت صحنه صنايع وجود دارد آگاه نيستند و عكس هاي صنعتي مي تواند آنها را در يك نور منحصر به فرد و جالب نشان دهد كه ما با عكاسي صنعتي اين كار را به بهترين شكل ممكن براي شما انجام مي دهيم.

تاريخچه عكاسي

عكاسي توسط يك فرد كشف و تكميل نشده‌است، بلكه نتيجهٔ تلاش بسياري از افراد در زمينه‌هاي مختلف و اكتشافات و نوآوري‌هاي آنان در طول تاريخ است.
سال‌ها قبل از اختراع عكاسي، اساس كار دوربين عكاسي وجود داشته‌است؛ موزي، ارسطو و اقليدس در سدهٔ ۵ و ۴ پيش از ميلاد نحوهٔ كاركرد دوربين سوراخ سوزني را شرح داده‌بودند. در يونان باستان عقيده بر اين بود كه نور از چشم به سمت اشيا مي‌تابد و بازتاب آن باعث ديدن مي‌شود. ارسطو و اقليدس با استفاده از تئوري سوراخ‌سوزني تلاش كردند خلاف آن نظريه را ثابت كنند؛ آن‌ها در پشت دوربين‌هاي سوراخ سوزني صفحه‌اي نيمه‌مات قرار مي‌دادند تا تصوير بازتاب‌شدهٔ روي آن با چشم ديده شود. در قرن ششم ميلادي، آنتميوس در آزمايش‌هاي خود از دوربين تاريكخانه‌اي استفاده كرد.
ابن هيثم تئوري دوربين سوراخ سوزني را گسترش داد و در مشاهدات خورشيد گرفتگي خود از وسيله‌اي به نام «جعبه تاريك» استفاده كرده بود. او براي نخستين‌بار از دوربين سوراخ سوزني و دوربين تاريكخانه‌اي در آزمايش‌هايش جهت بررسي خواص نور پرداخت. آلبرتوس ماگنوس در قرن سيزدهم ميلادي نيترات نقره و ژرژ فابريسيوس نقره كلريد را كشف كرد. و دانيل باربارو در سال ۱۵۶۸ ميلادي نحوهٔ عملكرد ديافراگم و كاركرد عدسي در دوربين تاريكخانه‌اي را شرح داد. ويلهلم هومبرگ در سال ۱۶۹۴ ميلادي توضيح داد كه نور چگونه برخي از مواد شيميايي را تاريك مي‌كند و در سال ۱۸۰۲ ميلادي توماس وجوود انگليسي توانست بر روي سطح‌هاي حساس شده با نيترات نقره تصوير شفافي به دست آورد.
اولين تصوير ليتوگرافي نوري در سال ۱۸۲۲ ميلادي توسط مخترع فرانسوي، ژوزف نيسه فور نيپس توليد شد اما در هنگام رونوشت‌برداري از بين رفت. اما نيپس در سال ۱۸۲۶ دوباره توانست عكسي دائمي از طبيعت به نام اصطبل و كبوترخانه را خلق كند. ولي زمان نوردهي اين عكس هشت ساعت بود كه زمان بسيار درازي است، و مشكل ديگر هم اين بود كه تصوير نگاتيو بود يعني هرچه سفيد بود را سياه هرچه سياه بود را سفيد نشان مي‌داد. به همين دليل او به دنبال يافتن فرآيند بهتري بود و با همكاري لوئي داگر، آزمايش‌هايي را بر تركيبات نقره براساس يافته‌هاي يوهان هاينريش شولتز در سال ۱۸۱۶ ميلادي انجام دادند؛ در آن سال شولتز مشاهده كرد كه مخلوطي از نيترات نقره و گچ در مقابل نور، تيره مي‌شوند.

تئوري عكس رنگي سه‌رنگ، توسط جيمز كلرك ماكسول فيزيكدان انگليسي در سال ۱۸۵۵ پيشنهاد شده بود. برپايهٔ نظريهٔ او، نور مرئي از سه رنگ اساسي قرمز، سبز و آبي، تشكيل شده‌است. پس فيلمي از سه لايه ساخت كه هر لايهٔ آن نسبت به يكي از سه رنگ‌هاي اوليه حساس بود و توانست نخستين عكس‌رنگي را در سال ۱۸۶۱ به ثبت برساند.
بالاخره در سال ۱۸۷۴، يك شركت انگليسي اولين شيشه‌هاي خشك عكاسي را به بازار عرضه كرد و عكاسي جنبهٔ عملي به خود گرفت. اما حمل و نقل مقدار زيادي شيشه، از لحاظ سنگيني و شكنندگي، يكي از مشكلات پيش روي بود تا اينكه در سال ۱۸۷۱ ريچارد مادوكس، فيزيكدان و عكاس انگليسي با ابداع فيلم عكاسي ژلاتيني، زمان عكسبرداري را كوتاه كرد و جابه‌جايي فيلم‌هاي عكاسي را راحت نمود كه نقطهٔ عطفي در تاريخ عكاسي محسوب مي‌شود.
پيدايش عكاسي و رواج روش‌هاي گوناگون اين فن در ايران، با اختلاف حدود سه سال از اعلام موجوديت عكاسي در فرانسه روي داده‌است. اختراعات و انواع ابزار و تجهيزات عكاسي دو تا سه سال پس از اينكه به بازار مي‌آمد بطور هديه بدست پادشاه ايران مي‌رسيد. نخستين دستگاه‌هاي عكاسي به روش داگرئوتايپ، به درخواست محمد شاه قاجار از كشورهاي روسيه و انگليس به دربارِ ايران وارد شد و در اواسط دسامبر سال ۱۸۴۲ ميلادي (پايان آذر سال ۱۲۲۱ خورشيدي) نخستين عكسبرداري در ايران انجام گرفت.
عكاسي صنعتي و عكاسي تبليغاتي را در تعريفي ساده برآيندي از تجربه ، تجهيزات و انديشه دانست كه در راستاي هرچه بهتر و با كيفيت تر نشان دادن ابعاد، زوايا و خواص منحصر به فرد يك محصول توليدي حركت ميكند.
در عكاسي صنعتي و عكاسي تبليغاتي، عكاس صنعتي با شناخت خواص نور و انواع نورپردازي، كادربندي و تركيب بندي تكنيك هاي عكاسي صنعتي كه تاثير بسزايي در اثرگذاري عكس صنعتي دارند، لنزهاي متنوع و ديگر عوامل موثر بر كيفيت عكس، سعي ميكند با انتخاب بهترين و كاربردي ترين زاويه، محصول توليدي را به بهترين كيفيت ارائه دهد، به گونه اي كه ماهيت و بافت محصول به طور كامل نمايش داده شود تا علاوه بر كارايي، زيبايي تصوير نيز چشم نواز و ترغيب كننده باشد.

عكاسي صنعتي

عكاسي صنعتي چيست ؟ ميتوان گفت عصاي دست طراحان گرافيك است. چرا كه در هرگونه تبليغات چاپي، رسانه اي و شبكه هاي اجتماعي، طراح نيازمند استفاده از عكس صنعتي باكيفيت محصول مورد تبليغ است و بدين ترتيب عكاسي صنعتي از هرگونه شركت توليدي يا خدماتي، خطوط توليد كارخانجات صنعتي، ارگان هاي دولتي، بخش هاي اقتصادي بازرگاني، سازمان هاي تبليغاتي، مواد غذايي و خوراكي، طلا و جواهر و زيورآلات، آثار مهندسان، معماران، هنرمندان، خودرو سازان و در كل عكاسي براي تمام مشاغلي كه محصولي صنعتي، كالاي هنري، مواد غذايي، بناهاي معماري و يا هرچيزي كه براي نمايش داشته باشند در حيطه اين ژانر قرار ميگيرند كه عكاس با ارائه دادن چهره اي زيبا و جلوه اي خاص به محصول صنعتگر ، معمار، مهندس و يا هنرمند، كمك حال آن ها در ارائه اثر يا فروش محصول آنهاست.
عكاسي صنعتي به شاخه اي از عكاسي گفته مي شود كه وظيفه آن به نمايش گذاردن دقيق و كامل و باكيفيت محصول يا پروداكت مي باشد، در اين شاخه از عكاسي، عكاس با استفاده از تجهيزات مناسب و انتخاب نورهاي دقيق و كامل تلاش مي كند تا حد امكان تصوري با كيفيت و دقيق از كالا ثبت كند كه در آن تمامي خصوصيات ظاهري كالا به نمايش گذارده شود . عكاسي صنعتي و تبليغاتي ميبايست تمام خصوصيات يك عكس حرفه‌اي را دربرگيرد و به مولفه‌هاي مهم ديگري نيز نيازمند است.

هدف از عكاسي صنعتي تنها معرفي كالا نيست بلكه تشويق و ترغيب مشتري به خريد و استفاده آن از محصول است. به بيان ساده‌تر عكس تبليغاتي مي‌بايست بيننده را به خريد كالا ترغيب كند٬ درست به مانند يك ‌تيزر‌! ‌اما‌ با‌ راه‌ و ‌روشي‌ متفاوت عكاسي داراي سه جنبهٔ علمي، صنعتي و هنري است؛ به‌عنوان يك پديدهٔ علمي متولد شد، به‌شكل يك صنعت گسترش يافت و به عنوان هنر تثبيت شد.

عكاسي توسط يك فرد كشف و تكميل نشده‌است، بلكه نتيجهٔ تلاش بسياري از افراد در زمينه‌هاي مختلف و اكتشافات و نوآوري‌هاي آنان در طول تاريخ است و سال‌ها قبل از اختراع عكاسي، اساس كار دوربين عكاسي وجود داشته‌است اما اولين تصوير ليتوگرافي نوري در سال ۱۸۲۲ ميلادي توسط مخترع فرانسوي، ژوزف نيسه فور نيپس توليد شد و پس از آن توانست عكسي دائمي از طبيعت به نام اصطبل و كبوترخانه را خلق كند.او با همكاري لوئي داگر، آزمايش‌هايي را بر تركيبات نقره براساس يافته‌هاي يوهان هاينريش شولتز انجام دادند و داگر در سال ۱۸۳۷ توانست روش داگرئوتايپ را اختراع كند.
تئوري عكس رنگي سه‌رنگ، توسط جيمز كلرك ماكسول در سال ۱۸۵۵ پيشنهاد شده بود. برپايهٔ نظريهٔ او، نور مرئي از سه رنگ اساسي قرمز، سبز و آبي، تشكيل شده‌است. پس فيلمي از سه لايه ساخت كه هر لايهٔ آن نسبت به يكي از سه رنگ‌هاي اوليه حساس بود و توانست نخستين عكس‌رنگي را در سال ۱۸۶۱ به ثبت برساند.
جورج ايستمن در سال ۱۸۸۴ ميلادي فيلم رول را كه فيلمي از جنس پلاستيك آغشته به امولسيون ژلاتيني است را ابداع كرد و با ساخت دوربين جعبه‌اي در سال ۱۸۸۸، عكاسي را براي مردم عادي مقرون به صرفه نمود و تحول مهمي در عكاسي ايجاد كرد. ادوين لند نوعي دوربين آنالوگ ظهور فيلم فوري موسوم به دوربين پولارويد را اختراع كرد كه بلافاصله پس از عكسبرداري، نسخهٔ چاپ‌شدهٔ عكس را پرينت مي‌كردند و عكس گرفته‌شده يك دقيقه بعد و در مدل‌هاي جديدتر تا چند ثانيه بعد، قابل رويت بود.
در عكاسي آنالوگ، بايد تمامي تدبيرات اعمّ از: اصلاح رنگ، نور و كنتراست را قبل از نوردهي انجام داد. چون تقريباً بعد از نوردهي و ظهور فيلم، در اين خصوص كار زيادي نمي‌شود انجام داد. ظهور در عكاسي به معناي مواجهه دادن فيلم عكاسي يا كاغذ عكاسي با مواد شيميايي است كه باعث تبديل شدن فيلم به يك تصوير منفي (نگاتيو) يا مثبت (اسلايد)، و يا كاغذ به تصوير عكس مي‌شود در حالي كه عكاسي ديجيتال به فرآيند ثبت تصاوير به وسيلهٔ دريافت و ثبت نور برروي سطح حساس به نور سنسور الكترونيكي گفته مي‌شود. الگوهاي نوري بازتابيده شده يا ساطع شده از اشياء بر روي سطح حساس به نور سنسور تأثير مي‌گذارد و باعث ثبت تصاوير مي‌گردد.
عكس صنعتي، تصويري بي‌آلايش از يك فرايند صنعتي و يا كالاي تجاري است، به‌گونه‌اي كه با نمايش دقيق و باكيفيت يك كالا و يا يك فرايند صنعتي، ابعاد و مشخصه‌هاي آن را براي بيننده بازگو نمايد.  معمولاً عكس صنعتي براي معرفي كامل محصول از تمام جهات يك كالاي تجاري در وب‌سايت‌ها، صفحات كاتالوگ‌ها و … آماده مي‌گردد. تنها هدف عكس صنعتي نمايش كامل آن محصول و كالاي تجاري است.

عكس صنعتي از يك كالا، معمولاً تصويري است كه درزمينهٔ كاملاً سفيد گرفته مي‌شود تا طراح بتواند پس از برش، از آن در طراحي خود استفاده كند. نوعي ديگر از عكس صنعتي، عكاسي ۳۶۰ درجه از محصول است. در اين روش با عكاسي پي‌درپي و دورتادور محصول، يك عكس صنعتي به دست مي‌آيد كه درنهايت با نرم‌افزارهاي مخصوص به يك قطعه كوتاه فيلم مانند تبديل مي‌گردد كه در اين نوع از عكاسي صنعتي بيننده مي‌تواند به ميل خود كالا را به هر جهتي كه تمايل دارد چرخانده و ابعاد مختلف كالا را بررسي نمايد.

عكاسي تبليغاتي

عكاسي تبليغاتي به بخشي از حرفه عكاسي گفته مي شود كه به عكسبرداري از محصولات اتلاق مي شود. عكاسي تبليغاتي اصولا و اكثرا در فضاي بسته كه قابل نورپردازي مصنوعي است انجام مي شود. يك عكس تبليغاتي موفق عكسي مي باشد كه اندازه، جنس، و رنگ محصول با چيزي كه در عكس ديده مي شود همخواني كامل داشته و هيچ گونه تفاوتي نداشته باشند، يعني بيننده عكس تنها با ديدن عكس بتواند تمامي مشخصات ظاهري محصول، از قبيل جنس آن نرمي و سفتي آن بافت آن و ... را تشخيص دهد و البته همزمان بحث ديگري نيز توسط عكاس رعايت شده باشد و آن جذابيت عكس تبليغاتي مي باشد، به طور كلي به اين صورت مي توان تعريف كرد كه يك عكاس حرفه اي به صورتي از محصول شما عكسبرداري مي كند كه مخاطب شما با ديدن عكس اطلاعات صحيحي دريافت مي كند، اما همزمان مجذوب عكس شده و به سمت آن تمايل پيدا مي كند.

اصول صداقت و جذابيت هر دو رعايت مي شوند و اگر عكاس، از علم و تجربه كافي برخوردار نباشد و براي جذاب تر كردن عكس اصول صداقت را زير پا بگذارد و يا بالعكس، جهت رعايت جانب صداقت از جذابيت عكس تبليغاتي شما بكاهد، در هر دو صورت شما متضرر خواهيد شد و مخاطبينتان را از دست مي دهيد.
از مهمترين مباحث در امر عكاسي تبليغاتي، مبحث نور و نورپردازي مي باشد، براي انجام يك پروژه عكاسي تبليغاتي موفق علاوه بر كليه تجهيزات عكاسي، احتياج به تجهيزات بسيار پيشرفته جهت كنترل نور مي باشد، همچنين لنزهاي بسيار مختلف جهت عكس برداري از محصولات با متريال مختلف از ضروريات عكاسي تبليغاتي است.
به طور كلي مي توان عكاسي تبليغاتي را به بخش هاي متفاوتي تقسيم كرد، به عنوان مثال:


عكاسي زمينه سفيد:

در اين نوع عكاسي تبليغاتي، محصول تبليغاتي به صورت تكي و بدون هيچ ديزايني در كادر قرار مي گيرد و مي توان گفت در اين نوع عكاسي مبحث نور بسيار تاثير گذار مي باشد.


عكاسي دكوراتيو:

در اين نوع از عكاسي تبليغاتي محصول تبليغاتي به همراه عناصر ديگري، كاملا ديزان شده و در كادر قرار مي گيرند. در اين نوع از عكاسي، مبحث ديذاين تاثير زيادي بر كيفيت نتيجه نهايي دارد.


عكاسي تبليغاتي فوتومونتاژ:

به نوعي از عكاسي گفته مي شود كه عناصر داخل كادر توسط نرم افزارهاي ويرايشي در كنار هم قرار مي گيرند، به اين صورت كه از عناصر مختلف در جاهاي مختلف عكسبرداري مي شود و در نهايت به وسيله نرم افزار ويرايش مي شود. در اين نوع عكاسي، تسلط به نرم افزارهاي مربوطه تاثير زيادي بر نتيجه خواهد داشت.


عكاسي تبليغاتي ماكرو:

جهت عكاسي از جواهر آلات، سنگهاي قيمتي، ساعت و به طور كلي هر محصولي كه نياز به نشان دادن جزئيات آن باشد از عكاسي مايكرو استفاده مي شود، در عكاسي مايكرو هم استفاده از لنزهاي تخصصي و خاص از اهميت ويژه اي برخوردار است.
عكس تبليغاتي براي نخستين باربر روي ديوار غارها نمايان شد ! از همان آن زمان كه انسان به ارتباط انديشيد، و اين انديشه نخستين گام در هنر تبليغات بود.
انسان‌هاي نخستين با نقاشي بر پيكر ديوارها، منظور و هدف خود را به زيبايي و شكوهمندي بيان مي‌كردند. با خلق صحنه‌هاي جذابي از شكار، نوع همزيستي، تصاويري از اشيا پيرامونشان، تجمع‌ها و خانواده‌ها را به تصوير كشيدند و بي‌آنكه كلامي گفته باشند يا كلمه‌اي نوشته باشند، ما را به كشف سبك زندگي و تجسم حقايق اجدادمان رهنمون ساخته‌اند.
با پيشرفت صنعت عكاسي و با راه‌يابي دوربين‌هاي تك لنزي اوليه به بازار، عكاسي به هنري ارزان‌تر و قابل‌دسترس‌تر تبديل شد و در اين مسير، راه پرفرازونشيبي را تا به امروز پيموده است. تصاوير بجاي مانده از جنگ‌هاي جهاني، كارگران و صنعتگران پيشين و بسياري تصاوير قديمي، خود تابلوي بزرگيست براي تبليغات. شايد اين تصاوير هر يك نخستين عكس تبليغاتي انسان در عصر حاضرند. تبليغاتي اگرچه گاهي تلخ و شيرين، عليه جنگ.

از آغاز صنايع و تكنولوژي‌هاي نو و در مسير پيدايش صنعت عكاسي تبليغاتي، حق عكاسان بي‌شماري بر گردن ما است. چه بسيار كساني كه در اين راه جان خود را ازدست‌داده‌اند تا اين هنر را به هنري پايدار بدل كنند. شايد  تصاوير بجا مانده از آنان هرگز بانام و هدف عكس تبليغاتي ثبت‌نشده بود، اما هرگز نمي‌توان تأثير بسزاي آن‌ها را در شكل‌گيري هنر عكاسي تبليغاتي انكار كرد. بعضاً به‌عكس تبليغاتي چنان در جوامع و محافل سياسي و اقتصادي آن زمان اثرگذار بود كه شايد بتوان نطفه پيشرفت تكنولوژي با دوري از جنگ را در پيام‌هاي همان عكاسان تبليغاتي جستجو كرد.

منبع : https://www.designestan.com/industrial-photography/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.