همه شركت ها و كسب و كارها در استان البرز براي اينكه بتوانند برند و يا محصولات خود را به مشتريان معرفي نمايند از ساز و كارهاي مختلفي استفاده مي كنند. يكي از اين راه استفاده از طراحي كاتالوگ در كرج و چاپ كاتالوگ در كرج است. اين يك روش عالي و منسجم به شمار مي رود كه حتي مي توان از آن براي يك بازار هدف مشخص استفاده نمود.
طراحي كاتالوگ در جذب مخاطب بسيار تاثير گذار است. كاتالوگ در تبليغات اهميت بسيار بالا و نقش موثري براي توسعه برند و افزايش فروش محصول دارد. از طراحي كاتالوگ تبليغاتي يا طراحي كاتالوگ صنعتي مي توانيد به عنوان يك ابزار تبليغاتي يا بازارياب تبليغاتي هميشه در دسترس استفاده نماييد. به عبارت ديگر catalog نشانگر و معرف نوع شركت يا معرفي محصول مي باشد.
اهميت طراحي كاتالوگ
در ابتدا بايد در نظر داشته باشيد كه طراحي و يا ديزاين كاتالوگ شما از اهميت خاصي برخوردار است. كاتالوگ مي بايست بر اساس ماهيت برند شما طراحي گردد. رنگ بكار رفته در كاتالوگ بايد با رنگ سازماني شما مطابقت داشته باشد. در واقع بايد طراحي به نحوي انجام گيرد كه كاتالوگ معرف برند شما در بازار باشد.
طراحي و چاپ كاتالوگ در كرج مي تواند در معرفي هرچه بهتر برند شما در بين ساير رقباي استان البرز نقش اساسي داشته باشد. با توجه به اينكه در استان البرز و شهر كرج در سال هاي گذشته رشد جمعيتي چشمگيري وجود داشته است از همين رو شركت ها با يك طيف بزرگ از مشتريان مواجه هستند كه بايد با ارائه بهترين خدمات اين مشتريان به سمت خود جذب نمايند.
سبك ميني مال Mimimal در طراحي كاتالوگ
ساده بودن طرح در اين سبك از اركان اصلي ميني مال ميباشد سبكي كاملاً ساده (حذف اشكالها و متون اضافه) در اين نوع طراحي كالا يا خدمات بيشتر موردتوجه قرار ميگيرد و فوكوس اصلي روي محصول يا خدمات ميباشد. پيشنهاد ميشود اگر محصول يا خدمات جديدي براي معرفي داريد از اين نوع سبك استفاده نماييد. در اين طرح بايد مخاطب ۸۰% تا۱۰۰% اطلاعات لازم را از طرح نهايي را به ذهن انتقال دهد. قبل از طراحي بهتر است اين سؤال را از خود بپرسيد اگر مخاطب طرح شما رو مشاهده كرد چقدر براي او قابلفهم است؟ اطلاعات محصول را با چه خلاقيتي به ذهن كاربر منتقل ميكنيد؟
خلاقيت و تجربه طراح در سبك ميني مال ميتواندبسيار تأثير گذار باشد و در اوج سادگي محصولات راميتوان به زيباترين شكل به مخاطبين ارائه كرد. اين نكته را به خاطر بسپاريد كه توازن، هارموني رنگ و تركيب ساختار بسيار پراهميت است. نظم در جايگذاري تصاوير و عناوين ميتواند برجذب مخاطبتأثير گذار ميباشد و ميتواند بهراحتي مخاطب را در شناخت بهتر محصول راهنمايي كند.
استفاده از فضاي سفيد يا رنگسازماني ميتواند بر طرح كاتالوگ و بروشور تأثير گذار باشد و بهتر است با طراح كاتالوگ مشورت كنيد و براي فضاهاي خالي تصميمگيري كنيد كه طرح پسزمينه سفيد باشد يا اينكه از رنگسازماني استفاده نماييد.
توصيه ميشود در اين سبك ميني مال از رنگبندي گوناگون استفاده نكنيد چراكه استفاده از رنگهاي زياد ميتواند ذهن مخاطب را مشغول كند و نتواند با محصول شما ارتباط بگيرد.
سبك طراحي كاتالوگ
سبك طراحي كاتالوگ شما از موثر ترين بخش هايي است كه مخاطب را درگير مي كند.آموس در طراحي كاتالوگ ابتدا حوضه ي فعاليت شما را بررسي مي كند و براساس آن سبك پيشنهادي خود را اتود مي كند.سبك هاي مشابه ميتوانند كار شما را بيش از پيش جذاب و اصولي سازد.
كاتالوگ شما نشانه ي اصالت كالاي شما مي باشدو در اين ميان يك طراحي غير اصولي مي تواند تمام برنامه هاي شما را براي جذب مشتري از بين ببرد. سبك هاي متفاوتي براي طراحي كاتالوگ وجود دارد . شما بايد بسته به مخاطبتان ( جامعه هدف ) آن را تعيين كنيد.
به طور مثال سبك طراحي براي كودك ، يك ورزشگاه و يك كارخانه بسيار متفاوت است و اگر تمام اين سه جامعه را در يك قالب بگنجانيم و يك قالب براي آن در نظر بگيريم قطعا دچار مشكل خواهيم شد. اين سبك در بخش هاي تخصصي بسيار تعيين كننده است.
سبك طراحي شما ، هويت سازماني شما را مشخص ميكند و هرچه اين سبك اختصاصي تر باشد ، بر اصالت شما تاكيد خواهد داشت. اين اصالت را در رنگ قرمز كوكاكولا ، آبي پپسي و ساير برند هاي مطرح خواهيم ديد. براي خود سبكي متمايز ايجاد كنيد و بر آن در تمام اوراق خود از كاتالوگ تا هر بخش ديگر تاكيد كنيد.
طراحي كاتالوگ صنعتي :
در كاتالوگ هاي صنعتي طراح مجموعه روش هايي را در پيش مبگبرد كه در سفارسات محصول در آتي تاثير گذار خواهد بود. بكارگيري عكس هاي حرفه اي و صنعتي، رنگ هاي مربوط به آن صنعت خاص از جمله موارديست كه مخاطب را به انتخاب با اطمينان نسبت به برند محصول خاص هدايت ميكند.
كاتالوگ در زبان فارسي به معناي كالانما مي باشد. كاتالوگ يا كتابچه (دفترچه) راهنما و يا راهنماي معرفي محصول يا كالايي خاص، شرح فعاليت و خدمات ميباشد كه از طرف توليد كننده و يا ارائه دهنده به مصرف كننده و يا مشتري براي معرفي كلي كالا يا خدمات ارائه ميشود.
كاتالوگ مي تواند يك فهرست از كالا يا محصول توليد شده از يك توليد كننده باشد. در كاتالوگ براي معرفي محصول مي توان نام محصول، اندازه، طرز استفاده، تصوير ( كه با عكاسي صنعتي مي توان تهيه كرد)، توضيحات، يا شرحي از خدمات آن به خريدار ارائه دهد. در كاتالوگ عموماً از تصاوير و طراحيهاي جذاب جهت معرفي بهتر استفاده ميشود.
كاتالوگ تبليغاتي : معمولا فروشگاه ها براي معرفي محصولات، ليستي از محصولات خود كه شامل نام محصول، قيمت، ميزان تخفيف و توضيحات را تهيه و در ديد عموم قرار مي دهد.طراحي و چاپ كاتالوگ بخشي از تبليغات در ارائه و معرفي كالا، خدمات، مي باشد كه مي تواند ارتباطي مستقيم و قابل فهم براي مخاطب باشد.
نكاتي در مورد طراحي و چاپ كاتالوگ
در خصوص طراحي و چاپ كاتالوگ در كرج نكاتي وجود دارد كه مي تواند در اين مسير به شما كمك كند. چون ممكن است بازار هدف شما خارج از كرج باشد بايد به طراحي كاتالوگ اهميت بيشتري دهيد و اين طراحي فقط مختص به بازار كرج نباشد و نوع ديزاين آن به نحوي باشد كه در ساير نقاط نيز كارايي خود را داشته باشد.
محتواي بكار رفته در كاتالوگ بايد همه جوانب محصول را بازگو كند چون كاتالوگ در واقع نماينده شما به شمار مي رود به همين دليل بايد محتواي بكار رفته در آن به همه سوالات مشتري پاسخ بدهد. همانطور كه اشاره شد رنگبندي كاتالوگ بايد با رنگ سازماني شما يكسان باشد تا صفحه آرايي آن به خوبي انجام گيرد.
جنس كاغذ كاتالوگ براي چاپ بسيار مهم است. براي افزايش حس اعتماد مشتريان شما موظف هستيد كه از كاغذ با كيفيت استفاده نماييد. كاغذ با كيفيت باعث مي شود كه عكس هاي محصولات شما نيز با كيفيت بالاتري چاپ شوند.
در آخر اين نكته مهم را بايد گوشزد كنيم كه براي طراحي و چاپ كاتالوگ در كرج از شركت هاي طراحي معتبر مشاوره دريافت كنيد. ما با گروه مجرب و با دانش خود در ديزاينستان مي توانيم همه نيازهاي شما را در اين زمينه پاسخگو باشيم.
تفاوت بروشور و كاتالوگ
بروشور
در ادبيات فارسي بروشور با عبارت دفترك مترادف شناخته شده است. بروشور يا همان راهنماي معرفي جزئيات محصول، خدمات، امكانات و... ميباشد كه از طرف توليد كننده و يا ارائه دهنده به مصرف كننده و يا مشتري براي معرفي دقيق و راهنمايي در استفاده ارائه ميگردد.
به طور مثال: يك كارخانه دارو سازي براي معرفي محصولات خود كاتالوگ محصولات را (معمولا با برجسته نمايي در تأثير گذاري) براي پزشكها و داروخانهها ارسال مينمايد؛ و همين توليدكننده بروشور هر محصول را براي معرفي نحوه استفاده، معرفي ممنوعيتهاي استفاده در موارد خاص و همينطور عوارض جانبي، راههاي درمان در صورت استفاده نادرست و... در بستهبندي هر محصول قرار ميدهد.
در بروشورها معمولاً علاوه بر تصاوير از نقشه شماتتيك كالا هم استفاده ميشود.
كمي بيشتر در مورد كاتالوگ و بروشور بدانيم :
كاتالوگ
در كشور ما اكثرا به اشتباه تمامي راهنما هايي را كه به صورت دفترچه راهنما و يا با كيفيت كاغذ و چاپ مناسب تهيه شده باشند را كاتالوگ مينامند.
بروشور : تمامي راهنما هايي را كه به صورت يك برگي و يا چند لتي، كه با استفاده از كاغذهاي نازك تر تهيه شده باشند را بدون توجه به محتواي آن بروشور مي نامند.
منبع : ديزاينستان
- پنجشنبه ۱۰ بهمن ۹۸ | ۱۲:۰۵
- ۷۸ بازديد
- ۰ نظر